Přeskočit na hlavní obsah

Tonight Alive, Londýn 2014

Rok 2014 byl asi u mě nejlepší hudební rok. Dokonce jsme se s kamarádkou sbalily a vydaly se na koncert až do Londýna - kvůli předkapele! No není to šílené? Alespoň mé rodině i bráchovi to šílené připadalo, ale co už! :)


25/11 2014 London Koko

Jak vůbec vznikl nápad letět na koncert?

Myšlenka, že s Jane navštívíme Londýn, nás napadla hned, jak The Summer Set oznámili, že budou předskakovat skupině Tonight Alive k jejich nejnovější desce. Ale to vážně bylo hodně dopředu a nevěděly jsme, co tou dobou bude. Tak jsme to zatím nechaly být.

17. srpna jsem se vrátila domů ze svatby mých přátel a chytla mě depka, že nemám v plánu žádnou větší akci, a tak jsem napsala Jane, jestli by neletěla na ty TSS. Vážně jsem nečekala odpověď, kterou mi dala. Myslela jsem si, že to spíše bude takové neurčité ... A ona se hned šla kouknout na letenky =).

Po pár dnech jsme objednaly lístky na koncert, později i letenky do Londýna a pak následovalo dlouhé plánování cesty. Přesně řečeno, toho co navštívíme a podobně. Později k letenkám a lístkům přibyly vstupenky a lístky na další "atrakce" a dopravní prostředky. Ubytování jsem vyřešily až na poslední chvíli. Přiznám se, že občas mě chytala nervozita. Ten pocit, že za chvíli něco bude a vy nejste vůbec připraveny. Občas to tak mám a abych se toho pocitu zbavila ... tak ne nejdu to řešit, ale odložím to...a říkám si "ono to nějak dopadne". Špatný přístup - já vím! Ale už jsem taková (byla jsem a občas ještě jsem).

Vtipné bylo, když mi lístky přišly. Čekala jsem, že přijdou až za pár dní/týdnů. Nějak jsem nestihla ani našim zmínit, co mám v plánu. Vlastně to nejspíš ještě pořád věděla jen Jane (parťačka na "výletě"). Pamatuji si, že někdo zazvonil. Nikoho jsme nečekali a na pošťačku bylo pozdě. Šla otevřít mamka a jen jsem slyšela hlas nějakého staršího chlapa (ještě ke všemu měl neoznačený malinký autíčko). Napsala jsem adresu s diakritikou, nevím, prostě si myslím, že na to by už počítače a cizinci mohli být připraveni...ale bohužel. Všude, kde měl být háček nebo čárka bylo velké X (takže příjmení, ulice, město). Když mi mamka obálku předávala, tak si myslela, že mi asi přišel nějaký autogram (autogram mi nepřišel roky, ale proč ne). Pak tedy vyzvídala, co mi přišlo a já na ni "No, lístky … na koncert … do Londýna." No, nechtěla tomu věřit. Ze začátku i bratr, který toho byl svědkem, si myslel, že si dělám srandu. Sám o sobě byl koncert levný. Kdybych byla z Londýna, tak bych snad šla i na ten, co se konal druhý den. Přidali koncert, protože byl velký zájem. Lístek i s poštovným (rozděleným na dvě části) vyšel kolem 700 Kč.

V den koncertu jsme měly s Jane naplánovanou trasu kolem KOKO, kde se koncert konal. Budova byla dříve známá jako Camden Palace (vystřídalo hodně jmen a je to bývalé divadlo). Dnes ho uvnitř zdobí obří disco-koule, která dělá fakt nádherný efekty :-) (těch jsem si všimla až, když jsme se s Jane přemístily na "balkonek", ale o tom až později!).

Když jsme jen procházely kolem KOKA, tak jsme dost čuměly. Nevím, jak moc brzo to bylo. Ale jelikož brány se otvíraly kolem 19 hod, my tam čekaly tak hodinu. Tak minimálně tři hodiny předem? No možná více. Ale už tam čekaly první fanoušci, měli s sebou zásoby jídla a někteří i deky. Nevím, že se jim chtělo. Když jsem je viděla, tak mi byla ještě větší zima. Ten den nebylo zrovna nejlepší počasí a skoro celý den pršelo.

Kolem té 18h jsme se vrátily a už tam bylo hooodně lidí, ale to se ani nedivím. Jen jsme nevěděly, kam si stoupnout, ale stouply jsme si velmi dobře! Nechtěně jsme předběhly hooodně lidí. Až po nějaké době přišli securiťáci a začali tam dělat "zábrany", já fakt nevím, jak to nazvat. Ale takové pěkné bludiště, aby se tam utvořila fronta a né DAV, který by se pak začal různě hrnout ke vstupu. To čekání mě tedy moc nebavilo, ale to nejspíš znáte. Ten pocit, kdy už chcete být prostě pod pódiem a nejlépe odtud už nikdy neodejít! Při čekání nás občas vyrušili týpci s tričky. Dokonce jsme zahlédly i Briana s Joshem (a možná ještě s někým, možná tam ani ten Josh nebyl...já už nevím. Prostě to, že jsem zahlédla svého oblíbence ještě před koncertem bylo dost ... ÚŽASNÝ! :D No byl kousek od nás. Stály jsme u bočních dveří a přes ně slyšely i zkoušky (Chunk! a později The Summer Set, pro vysvětlení Brian a Josh jsou členové The Summer Set a oni jsou ten důvod, proč jsme se na koncert vydaly).

U vstupu nám utrhli lístek, zeptali se nás na věk a pak nám prohlédli i kabelu. Mě paní i vyhodila pití, ale Jane všechno nechala, tak těžko říct, jak je to tam dovoleno nebo ne. Ale já tam měla zbyteček vody a dovolila jsem ji to vyhodit, takže nejspíš by mi ho nechala, kdybych měla zájem.

A pak nás budova vtáhla dovnitř...pro někoho, kdo je tam popoprvé a těší se, že konečně uslyší úžasnou skupinu. Je to fakt ... nepopsatelný! Jej, ráda bych si to dala ještě jednou. A to jsme nedošli ještě ke koncertu, jen ke vstupu. Různě jsme tam sešly po schodech...a hurá, co nejblíže k pódiu. Před začátkem každé kapely, pouštěli (většinou) dobrou hudbu. V průběhu vystoupení posílali kelímky s vodou, což mě tedy vážně překvapilo. U nás jsem zvyklá, že občas se nějaký člen z kapely slituje a hodí jeho flašku s vodou. A jednou na festivalu jsem zažila kropení z hasičského auta. Což byl taky zážitek a vážně to bodlo. Ty kelímky jsem brala jako velké plus. Nemusím vypisovat, jak bodne vychlazená voda, že ne? A pokud vím, tak tam taky nikdo neomdlel. Pár slečen, ale to až ke konci (až na tom balkónku) sekuriťačka odváděla někam, kde bylo více vzduchu (některé jen na balkónek výše, některé pravděpodobně až ven). Ale na druhou stranu si s kelímkem můžete zahrávat. Ale naštěstí jsem nechytila ani opar.

Jak jsem předpokládala Chunk! No, Captain Chunk! začali hrát první, i když mě na chvilku tedy zmátl plakát TSS na pódiu. Kluci byli úžasný. Mám zvykem před každou hudební akcí, prolétnout skupiny, které tam budou vystupovat. A tedy kluci pro mě nebyli žádným překvápkem. Stačila jsem si je vážně oblíbit. A naživo nezklamali! Bohužel zahráli málo písní (seznam zde). Bohužel, ještě míň se jich z koncertu dostalo na YT. Já mám nejraději tenhle záznam.


Co mě na nich překvapilo, byl jejich vzhled! Bože, tak krásnou kapelu jsem ještě neviděla. Rozhodně se bylo na co koukat! Když bych měla možnost je ještě někdy vidět, neváhala bych (nejen kvůli jejich vzhledu!). Ale fotky fakt hledat nemusíte, snažila jsem se ... ale ve skutečnosti vypadají mnohem lépe. Fotky jsou spíš nic moc... Pokud jste se koukli na seznam písní, tak víte, že zahráli cover All Star od Smash Mouth, který si můžete přehrát zde. A nebo možná radši zde jejich oficiální klip. Je vtipné, že jediná fotka, které celkem vyšla je zrovna kluků a jsou na ní ty tři nejhezčí. Ale taky jsem vyfotila jen tři fotky, takže.. Nebyl čas...a stejně ty fotky z koncertů za moc nestojí. A poslední nejlepší video, které jsem našla je zde.

PS: Kluci jsou francouzi! :D
PS2: Ještě bych ráda přidala odkaz na jednu fotku od kluků.

Když na pódium přišli The Summer Set, tak jsem byla trochu zklamaná. Brian tedy po klucích z předchozí kapely nevypadal, tak moc dobře! I když on je spíš přes tu roztomilou část. Ale Jess, Jess vypadala, tak cool, jak působí i online (jejich bubenice). Než jsme vůbec nasedly do letadla, tak jsme přemýšlely, co by si mohly vybrat jako cover. A doufaly jsme v nějaký dobrý (hlavně né One Direction! Asi bychom to taky přežily a možná by se nám to líbilo, ale...). A dopadlo to skvěle - cover Sing od Eda Sheerena. Musím říct, že jsem byla naprosto spokojená s celým vystoupením. I když, co si budeme nalhávat - mohlo být delší! :D Seznam písní, které zahráli jsou zde. Tentokrát je, ale na YT více záznamů a chybí jen písnička Chelsea, což je škoda, protože ta je taky super!

Vybrat pár videí je vážně těžký úkol. Takže nakonec jsem se rozhodla pro Fuck U Over, jelikož to byla jedna z prvních písniček od nich, co jsem si zamilovala a zde je dokonce článek z té doby. Mimochodem, kdybyste se o této skupině chtěli dozvědět více, tak na starém blogu mám i rubriku TSS.


Strašně mě mrzí, že už na Youtube není ten cover, je tam jen z druhého dne. Ale Brian tam byl fakt sladký a jeho pohyby nemají chybu.

Pak za zmínku stojí určitě závěrečná písnička Boomerang. I první písnička byla super - Lightining in Bottle.

Páni, takovou tlačenici, která nastala, když skupina opustila pódium jsem ještě nezažila. Vůbec jsem nestála - ležela jsem mezi lidma (jako ve zpřímené pozici). Kdybych ležela v tom správném smyslu, tak bych ležela pod lidmi a na 90% bych to moc nerozdýchala...
Jane mě opustila při první nebo druhé písnicče od Tonight Alive. Nedivím se ji, vzduch se totiž oteploval a pomalu ubýval. Pár písniček jsem se snažila užít blízko pódia. Ale pak už to prostě nešlo. Začínalo se mi blbě dýchat. Tak jsem se snažila prodrat ven, ale to také nešlo zrovna nejlépe. Nejlepší bylo, když mi dvě holky poděkovaly, že jsem je pustila dopředu. No byly jsme nadšené všechny. Ony byly blíže ke své oblíbené skupině a já k Jane. Když jsem se k ní dostala, tak jsme se vydaly směr "balkónek".

Konečně vzduch! A úžasný výhled na Briana, který byl na vyšším balkónku. Byl tam i zbytek skupiny a pár kluků z první skupiny. Akorát Brian koukal z balkónku a zbytek byl víceméně vzaději. Občas zalétl pohledem ke mně (říkala jsem si, kdoví kdo je nade mnou - nějaký další člen skupiny nebo tak - a kouká na něj). Ale možná ho zaujaly moje sluneční brýle, které jsem měla na hlavě (,které jsem samozřejmě vůbec ten den nevyužila, protože deštník by se mi hodil více! :D)

Ale zpátky k Tonight Alive, rozhodně mají dost šílenou základnu fanoušků. Na to, že mě jinak ta skupina příjde docela taková sladoučká..., tak to působí vážně divně. Většinu písniček jsem také znala. Ale já a zpěvačky v skupinách...to moc nejde k sobě. Jedinou písničku, kterou jsem si vážně od nich oblíbila, bohužel na koncertech většinou nehrají. A je to písnička Breakdown ft. Benji Madden z Good Charlotte.

Po těch prochozených pár dní a koncertu už jsem byla celkem unavená, tak jsem byla fakt ráda, že jsme se dostaly na balkónek a mohla jsem se opřít o takové divné sedátko. A jen v klidu poslouchat hudbu, pokukovat po Brianovi a lidech, co procházeli okolo mě. A konečně jsem si prohlédla tu budovu. Vypadala vážně skvěle. A ta disco koule, znáte všichni disco-koule, ne? Takže víte, co dělala :D. Krásné malé poletující záblesky. Vypadalo to prostě kouzelně...

Trošku jsem měla šok, když jsem viděla Jennu (zpěvačku). Měla krátké vlasy divné zelené barvy a já ji mám "zaevidovanou" jako dlouhovlasou blondýnku. Zpěvačka je plná energie. Ale vážně už jsem byla extra unavená. A přijde mi, že jejich písničky jsou hooodně podobné. Snažím se vybrat nějaké video jedné písničky, ale pořád nemůžu najít tu "pravou".



Nakonec jsem se rozhodla pro The Other Side, turné se jmenovalo Live on The Other Side. Takže tak... Jinak tady, kdyžtak seznam písní, co hráli.

Na závěr bych možná mohla dodat, co jsem odpověděla Jane na otázku po koncertě. Chtěla abych ohodnotila skupiny nebo koncert ani nevím, jak otázka zněla. Ale naprosto celkem si pamatuji, co jsem odpověděla. První skupina je nejhezčí. Druhá skupina je (asi) nejlepší. (Kdyžtak mě Jane doplň. Díky! :D). A ke třetí jsem se nějak nevyjadřovala, ale ona mě stejně nutila, tak jsem řekla, že tedy .... NEJDELŠÍ! :D

Po koncertě, tam jeden týpek prodával podepsaný maxi plakát TA. Ale my jsme se šly raději občerstvit do otevřeného marketu. Já si koupila na cestu vychlazenou obyčejnou vodu a Jane myslím něco sladkého k jídlu...

A tak pomalu skončil den, který se řadí do mých několika TOP dnů.




Komentáře

  1. Toto je fakt krásne čítať si spätne :D Čo ma celkom desí koľko si toho nepamätám a ako dávno to už bolo :D
    Ak by aspoň každý rok mal jeden koncert ako tento život by bol krajší...
    Celkovo to bol mega super dobrodružný a síce naplánovaný ale aj spontánny výlet :D
    Bože, ak budu TSS ešte niekedy hrať niekde musíme ísť :D
    Na jeden podstatný detail si zabudla :D :D
    A to, že ja som celý čas žila v tom, že The Summer Set sú hlavné hviezdy programu a o Tonight Alive som absolútne netušila :D :D TO bola haluz...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezabudla :D :D a nebo jo, protože to si fakt nepamatuji :D :D. Dobré no. Ale byl to super koncert :D a jak říkáš, každý rok jeden takový koncert, tak život by byl fakt krásný :) ááá. A jo! Až někdy budou mít koncert někde, kam bychom se fakt mohly vydat, tak musíme jít! :) A je to fakt dávno, ani bych to neřekla…

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...