Přeskočit na hlavní obsah

Risk je zisk

V jednom článku jsem psala, že jsem zariskovala, ale nebylo to tak, že kdyby to nevyšlo, že by se stalo něco hrozného nebo tak. I na Instagramu jsem psala, že "Občas musíme zavřít jedny dveře, aby se otevřely další (případně, aby zůstaly otevřeny další a my měli možnost projít jimi)." 


Myslím si, že když člověk něco chce, tak by měl i zariskovat, udělat vše, aby to získal. (Neberte to úplně do slova, všechno má své hranice.) Na začátku roku mi psal jeden pán z jedné instituce (nechci moc zabíhat do podrobností - samozřejmě bych se ráda pochlubila, ale nevím, jak moc můžu nebo nemůžu), kde jsem minulý rok byla na praxi, že by u nich byla možnost brigády (na jiném oddělení) a jestli bych měla zájem. Samozřejmě mě to moc zaujalo. Ale věděla jsem jen pár informací a nic nebylo jasné ani jsem nevěděla, jaké by bylo finanční ohodnocení. A i když mě peníze moc nezajímají a brala jsem to hlavně z toho, že by to byla dobrá zkušenost (je to druhá největší instituce v ČR v našem oboru - nebo podoboru - on ten obor má hodně směrů, jakým se vydat a asi půjdu tím to směrem, takže WOW). Jistě, kdyby ty peníze byly nějaké nízké, tak bych to asi nebrala, ale říkala jsem si, že by ten plat tam měl být OK.

Jenže pak mě zaujal ještě inzerát na jinou práci a chtěla jsem se dozvědět více informací, tak jsem poslala životopis. Paní mi odepsala, že pozice je už plná, ale její kolegyně někoho hledá na poloviční úvazek a že bych pro ni s moji specializací byla zajímavá, takže jí dala na mě kontakt a domluvily jsme si pohovor. A světě div se, chtěli mě. Jenže já jsem cítila, že chci víc to druhé, které jsem neměla jisté a ještě jsem nevěděla ty peníze. Takže jsem se poptala a i na to jak bych to měla moc jisté - jestli by mě čekal pohovor atak. Bylo mi řečeno, že ještě určitě budu mluvit s kolegyní a možná i s panem ředitelem. Tak jsem si řekla "aha". Ale nějak jsem věděla, že to určitě vyjde a že to chci. Všechno to bylo srovnatelné (plat, chodit můžu, jak se mi to hodí, …) , ale tohle mám blíže u bytu (takže ušetřím denně i skoro hodinu jen na cestě a nemusím si kupovat ani předplatné jízdné - takže nakonec skrze peníze to vychází o něco lépe) a asi tohle bude "jednodušší" práce - jakože blíže mému srdci. Jak už tady vyplývá, tak jsem to vážně získala! Jsem tam! Jsem na to zvědavá - od úterý začínám.

Jistě, že tam byly pochybnosti, co kdyby to náhodou nevyšlo. Někteří mi tvrdili, že bych to měla prostě vzít, že je to jistota a ta práce byla také na úrovni a pro skvělou instituci. Ale většina lidí, mě v mém rozhodnutí podporovala - za což jsem vážně ráda a uvědomila jsem si, že mám kolem sebe skvělé lidi, kteří mi vždy poradí a podpoří mě. A tak se mi splnil další sen - mít možnost odmítnout práci na dobré úrovni :). Dokonce, když jsem si řekla, jestli by mi mohli dát pár dní na rozmyšlenou, tak jsem je dostala :).


Nevím, jak moc chcete tyhle články, ale vždy je můžete přeskočit a nečíst je - je to jen na vás :). Ale určitě bych ráda ještě minimálně informovala o tom, jestli jsem udělala dobře a jestli je to tak fajn, jak to zatím zní.


Nevzdávejte se svých snů.


Komentáře

  1. Občas je opravdu důležité zariskovat a ještě k tomu, když je možnost, že tím člověk více získá. :) Držím palce!

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky napsané a se šťastným koncem. Jak sama píšeš, risk je zisk, ačkoli se to nedá uplatnit vždy. Jsem ráda, že ti ta práce vyšla. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. O dveřích mi psala má kolegyně z práce, když se se mnou rozešel přítel. :-) Tak to je senzační, moc ti gratuluji a přeji hodně štěstí v nové práci! :-) A mohu se ze zvědavosti zeptat, co tedy děláš, pokud to není tajné? :-) Každopádně takové články já budu číst moc ráda..ostatně jako všechny tvoje ostatní. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...