Přeskočit na hlavní obsah

Žádosti o ruku

Říká se, že každá holka sní o bílých dlouhých šatech. Ne, to není pravda - nejen proto, že už bílé dlouhé nejsou součástí každé svatby, ale také z toho důvodu, že pro některé je svatba už jen kus papíru nebo protože jsou tak moc stydlivý a neradi jsou středem pozornosti. A to si přiznejme, nevěsta je nejdůležitější článek svatby (ale bez toho ženicha by to většinou nešlo - proč by nemohly být dvě nevěsty?).

Já se řadím k těm stydlivým a svatba pro mě vážně není důležitá. Neumím si představit, že jednou budu mít zařizování se svatbou - ono to vážně není sranda a když nepozvete někoho, kdo by na vaší svatbě chtěl být, máte problém. Pokud to není někdo chápající a neřekne si, je to jejich svatba - měla by být podle jejich představ - prostě chtějí malou svatbu. Ale o svatbách třeba někdy jindy. Přemýšlely jste/představovaly jste si někdy, jak by měla vypadat žádost o vaši ruku? Nebo už jste dokonce byly požádány o ruku? Pokud ano, tak se klidně pochlubte, jak to probíhalo :).

Já vím určitě, co nechci. Chci, aby to v rámci možností bylo originální. Takže…

1. žádná žádost o ruku v Paříži (a je jedno, že to město mám ráda a líbí se mi) - prostě ne!
2. nechci, aby to bylo na Vánoce, na Valentýna ani na první máj (takže pod rozkvětlou třešní fakt ne) ani na narozeniny a už vůbec né na Silvestra
3. také bych byla ráda, kdyby to nebylo na nějaké naše výročí - na druhou stranu by bylo fajn, kdyby to bylo datum, které je pro nás nějak důležité (trošku rozpor)
4. nechci, aby to bylo v restauraci ani před našimi přáteli - chtěla bych, aby to byla soukromá záležitost
5. rozhodně nechci, aby mě požádal v naší posteli po mém probuzení (ano, i takové žádosti o ruku jsou)
6. jak jsem psala, že by bylo fajn nějaké důležité datum, tak bych brala i nějaké naše společné místečko
7. pokud by to mělo být v nějakém cizím městě, tak by Lublaň ve Slovinsku vyhovovala ;)
8. ale asi bych upřednostňovala přírodu - nějaké hory s zelení a ptáčky
9. také bych chtěla, aby to bylo zaznamenané na fotce (jenže bez lidí? hmm ale můj foťák by to určitě sám zvládl) - přece jen je to velká životní událost
10. nevadilo by mi, kdyby to bylo trochu spontánní :)
11. asi by se mi líbilo i kdyby to bylo jen v nějaké chatce na horách, s vínem s krbem - romantika ♥

Já si snad ani nepředstavovala nikdy, jak mě někdo žádá o ruku. Jen jednou jsem si představovala, že by to bylo naopak (proč ne) - měl to být fakt velký krok, protože jak jsem psala výše, tak svatba pro mě nebyla důležitá a on by věděl, že se vdávat nechci - on by chtěl … myslím, že dál to rozepisovat nemusím :)
(ale fakt je to všechno jen v mé hlavě nebyl žádný velký důvod si to představovat - jen jsem se tuším učila do školy a když se učím, tak ve své hlavě si vytvořím klidně i toho vysněného prince a dojdeme až ke svatbě ;))

Tak jaká byla vaše žádost o ruku nebo jakou si ji představujete? Co rozhodně ne a co nesmí chybět? :)



Komentáře

  1. Pane jo, teď jsi mě dostala. Faktem je, že všichni tvrdí, jak si tyhle věci holky představují, ale já teda taky nijak přesně nevím. Svatbu bych jednoho dne chtěla, chtěla bych, aby na ní byla moje rodina a blízcí přátelé - zkrátka lidi, které mám ráda. S žádostí jsem na tom v některých bodech stejně jako ty. Třeba s tou intimitou, nikdy bych nechtěla, aby mě můj nastávající žádal o ruku na veřejnosti, kdy se najednou všechny zraky upřou k oné dívce a ona je tak trochu v pasti. Víceméně nemůže ani říct ne. Prostě si myslím, že je to soukromý okamžik a neměl by sloužit jako atrakce pro ostatní. Stejně tak bych nechtěla nic, co by bylo příliš kýčovité. Prostě aby nám v té chvíli bylo oběma fajn, byli jsme spolu a pak by mohla přijít ta žádost. Klidně někde v té přírodě. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Lidi se berou jen kvůli líbánkám...

    Chudé!

    OdpovědětVymazat
  3. No :-D ono asi podle situace. Já mám podmínku, že chci dítě do úplné rodiny, takže nejdříve musí být svatba a pak dítě. Takže si myslím, že mě požádá až budeme chtít dítě a požádá mě asi nejspíš někde, kde nikdo nebude. Je totiž ten můj docela stydlín. Takže to možná bude doma u vínka, nebo někde v přírodě. Jinak nepotřebuji velkou akci na zásnuby a svatba mi stačí maličká néli taková ta tajná. :-) a líbánky? Stačí mi klasická dovča na Krétě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já se třeba na svou svatbu šíleně těším, ale kdo ví, kdy se jí dočkám, a to jsem stydlivý typ! (a můj přítel taky) :-D A žádost o ruku? Rozhodně nechci žádost o ruku, kde bude x lidí a především cizích. Nebo jako zvládla bych to, ale spokojím se s málem. Ale třeba nechci před přáteli. Také nechci na nějaký ten svátek, protože je to silné klišé. Ale moc ráda bych, aby žádost byla originální a abych o ní fakt nevěděla! (některé ji předčasně zjistí a to je na nic). Ale vždycky jsme si představovala, jak by byla někde venku (třeba i na ruským kole :D ) v přírodě, někde na vyhlídce. Zkrátka někde na kouzelném místě, kam rádi chodíme. :-) Tak snad se jednou dočkáme! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych svatbu moc chtěla, ale patřím k těm stydlivějším, takže zatím svatba pro mě znázorňuje něco, co bych asi nezvládla :D Snad se to časem změní a třeba ta svatba jednou bude.:-)

    OdpovědětVymazat
  6. O tomto tématu jsem ještě vůbec nepřemýšlela, ale já to nějak neřeším a na jednu stranu mě svatba ani neláká, když slyším o rozvodech tu a tam, je mi z toho špatně... ale na Silvestra či o Vánocích by mě žádost o ruku vůbec nevadila, ani ráno po probuzení, ono je to v celku jedno :), ale jak píšeš, mělo by to být osobní a ne s přáteli :)

    OdpovědětVymazat
  7. No, ráno po probuzení bych taky asi nedala. :-D Jinak preference nemám. Ale miluju překvápka, takže bych byla šťastná, kdybych to vůbec nečekala. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...