Přeskočit na hlavní obsah

101 cílů * jazykové dovednosti + umělecké

Dnes je mých 101 cílů zaměřeno na vylepšení někdy i přímo získání nových dovedností, tedy spíš jazykových dovedností.



21. Beskydy
Trošku to vybočuje, ale patří to k tomu předcházejícímu. Kamarádka poblíž bydlí a další známá z nich byla úplně nadšená a že je to jedno z nejlepších míst a bylo fakt vidět, jak moc je to super, takže tohle místo na mém seznamu nemůže chybět.

22. Azbuka
Naučit se číst azbuku, respektive převádět azbuku do latinky.
23. Začít mluvit anglicky beze strachu
Kvůli mé učitelce ze střední školy, mám hodně velký problém. Anglicky docela umím. I odborné články dávám, jasně některé věci jsou složitější a ani nejsem profík, že bych si četla anglický knihy. Ale dorozumět se někde bych neměla mít problém. Zvládla jsem to i na základní škole. Ono dorozumět se dá většinou i jen "rukama nohama". Jenže já když mám mluvit anglicky, tak mám jakoby okno - vůbec mi ani nenaskakují slova (jo, pár základních - ale většinou ani to ne). A prostě tu mám ten strach a odpor.
24. Němčina
Někdy v budoucnu bych si samozřejmě ráda osvěžila i německý jazyk. Mám základy. Tedy měla jsem :).
25. Francouzština  splněno - podzim 2018
Jako zajímavost bych se ráda naučila i základy francouzštiny, ale spíše jen asi rozumět psané francouzštině.

Nedivila bych se, kdyby k tomu přibyla také například Slovinština, protože Slovinsko se mi velmi líbí a pocházela odtud moje prababička. Dříve mě velmi lákala tvorba rodokmenu, takže by tam pak přibyl i švabach a podobné jazyky (?).

26. Hrát na kytaru
Základy bych možná měla. Myslím, že tohle bohužel nikdy dokonce nedotáhnu. Ale uvidíme, nikdy neříkej nikdy a kdyby tady nebyla nějaká naděje, tak to sem přeci nepíši :). Nechci být úplný mistr, ale umět hrát, tak abych se nestyděla u táboráků pár písní zabrnkat, to by bylo fajn :).

↓Tyhle cíle jsem chtěla kdysi, momentálně to pro mě důležité není, ale jelikož focení je moje srdcovka je možné, že časem zase budu mít takové ideály.↓

27. Kalendář
Chtěla bych nafotit kalendář, ale né s lidmi, ale takové ty s přírodou apod. Malé stolní kalendáříky a aby se prodával :).
28. Výstava fotografií
29. Kniha
Knihy jsou moje další srdcovka a vždy mě lákalo, aby moje jméno bylo na knize. Umím si představit, že bych časem nějakou tu knihu napsala, ale spíš jsem chtěla, aby moje fotografie byla v knize nebo abych udělala obálku knihy, korekturu… v podstatě cokoliv! V jedné knížce je moje ilustrace, kterou jsem nakreslila když mi bylo asi 11. Na základce se kreslilo a pak určití lidé to tam mohli podepsat a dejme tomu, že třeba 30 dětí (+-) tam má takhle svůj obrázek.


30. Zbavit se stresu při vystupování před lidmi
Prostě v klidu umět přednést prezentaci apod. Nikdy se člověk tohohle asi nezbaví, ale chtěla bych to zvládnout bez toho aniž bych si přišla trapně nebo že musí být vidět, jak jsem nervózní a abych působila jako někdo na úrovni někdo kdo to téma zná a je v něm "expert" apod.

Pokud jste to dočetli až sem, co vás při čtení napadalo, že byste chtěli vy? :) U mě bylo docela těžké poslední body dopsat. Chtěla jsem tu mít dovednosti, ale zjistila jsem, že se nějak asi vyvíjet moc nechci. Respektive chci, ale nemám nic konkrétního. Chci dodělat školu a myslím si, že i za ty dva roky možná tři pak budu chodit do nějakých kurzů apod., protože si myslím, že je důležité, aby člověk na sobě pracoval (když ho to baví, neměl by se do ničeho nutit.)


Komentáře

  1. Do těch Beskyd bych se taky moc ráda podívala! A taky mě lákají Tatry, hory jsou moje srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tatry jsou super :) - byla jsem tam letos o prázdninách a byl to můj splněný sen, určitě si je chci projít více :).

      Vymazat
  2. To jsou krásné sny i cíle :) Držím palce v jejich plnění :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Držím ti palce! S tou angličtinou jsem na tom dost podobně, i když možná ještě hůře, ale když mám mluvit, tak taky se mi všechno rozplyne a nedokážu se vyžvejknout :-D Němčinu jsem od střední asi už úplně zapomněla, protože tam mi ji zprotivila učitelka... jela neskutečně pomalým tempem (knihu pro druháky jsme měli až do čtvrťáku...). A pak jsem se ještě učila španělsky a to mě moc bavilo, ale pak učitelka odešla na mateřskou a já končila základní školu...škoda :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...