Přeskočit na hlavní obsah

Citáty (nejen) o lásce z knih

Jak už titulek napovídá, vybrala jsem několik citátů z knih. Možná to úplně nejsou vždy citáty, ale spíše myšlenky, s kterými se ztotožňuji.



1. "Už se nechci bát. Chci být odvážná. Chci... Chci začít žít. Chci se zamilovat a chci kluka, který se zamiluje do mě."

Jenny Han, Všem klukům, které jsem milovala

2. "Nikdy nic nepředpokládejte, i když si myslíte, že víte všechno, i když jste si jistí, že máte pravdu. Přesvědčte se. Když to neuděláte, může vás to stát tu nejlepší věc, jaká vás v životě potkala."
Emma Chase, Zapletený

Tenhle citát nemusí některým připadat jako o lásce. Ani být o lásce nemusí, ale dá se na ni aplikovat. Dáme třeba menší příklad - jste si jistí, že kluk, kterého chcete, Vás nechce. Prostě to víte. Protože proč by Vás měl chtít? Nejste hezká, nejste vtipná… prostě pro něj nejste dost dobrá. Hm měla byste nechat jeho rozhodnout, jestli jste pro něj dobrá nebo ne. Ke všemu nejeví žádný zájem, jenže co když jen je na tom jako vy? Necítí od Vás žádný zájem … (Hmm místo tří teček se mi povedlo napsat srdíčko, že by znamení? Pokud někoho takového máte u sebe, riskněte to! Možná je to ten pravý, možná spolu můžete být šťastní ♥.)

3. "Láska je z jiného světa. Nedokážeme ji vyrobit na přání. A nemůžeme ji ani potlačit, když se objeví. Lásku si nemůžeme vybírat."
Dan Brown, Počátek

4. "Možná to Vivien a Richardovi vyšlo, protože… se to může stát, když nehledáš…" řekla Cord. "Jde o to, že…" dodala tím svým motivačně nástěnkovým hlasem, "musíš být připravená a musíš chtít přijmout, že tě někdo zachrání."
Jenny Stallard, Hledám chlapa do Vánoc
Začátek je narážka na Pretty Woman. 

5. "Nikdy neříkej ne, když chceš říct ve skutečnosti ano."
Jenny Han, Navždy s láskou, Lara Jean

Tímhle doporučuji se řídit - život bude hned šťastnější ;). A platí to i s naopak (ano, ne).

6. "Nemůžeš ho chránit před bolestí, zlato, i kdyby ses snažila sebevíc. Být zranitelný, pouštět si lidi k tělu, cítit bolest… to všechno je součástí lásky."


Jenny Han, Navždy s láskou, Lara Jean

S tou bolestí…Ano nebo ne? Podle mě to tak nemusí být pořád, aspoň v to doufám.


Máte vy nějaký oblíbený citát, který jste si přečetly v beletrii? Jsem ráda, když i odpočinková četba nabídne nějakou moudrost :).


Komentáře

  1. Nejsem velký fanda citátů, ale ten druhý se mi moc líbí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ráda citáty, ale ne takové ty až moc cliché :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je tak krásný a já citáty z knih naprosto miluji. Mnohdy tam jsou ukryté citáty, které nejsou nikde zmíněny, ale přesto jsou tak krásné a já si je povětšinou ukládám. :-)
    Já miluji citáty od Johna Greena a od Colleen Hoover. A tady zrovna jeden k lásce přidám: „Váží si tě - za všech okolností? To je první otázka. Druhá: Pokud bude za dvacet let od nynějška stejný jako teď, chtěla bys s ním pořád být? A nakonec, inspiruje tě k tomu, aby ses snažila být lepším člověkem? Až najdeš někoho, s kým na všechny tři otázky odpovíš ano, pak jsi našla dobrého chlapa.“
    Vlastně ona má o lásce většinu, ale fakt naprosto boží, určitě omrkni! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vidím, že je tam veľa super citátov s kníh od Jenny aj iných :D
    A celkom s nimi súhlasím, ono človek niekedy potrebuje taký citát aby sebareflektoval a prehodnotil svoje správanie (aj čo sa lásky týka), najmä preto, že sa vieme niekedy sabotovať aj samy.
    Ja som si niekedy vypisovala knižné citáty čo ma zaujali, musím niekde pohľadať ten zošit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou krásné, všechny mají světu co říct a ze všech si něco můžeme odnést. Moc hezký výběr! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ó, tvůj život jako by byl řízený láskou. Krásné a děsivé zároveň. Ale nápad se mi líbí. Dlouho jsem žádné citáty z knížek nevyzobávala, naposledy pro maturitní četbu a to mělo trochu jiný podtext. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný výběr. Citáty mám také moc ráda, dokonce si i nějaké věty, myšlenky atd. vypisuji z knih, nebo ukládám jako fotky. Člověk nikdy neví, kdy je bude potřebovat! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám ráda knížky Lenky Lanczové, čtu je od nepaměti, a v nich je k nalezení spousta takových něžných citátů nebo myšlenek, které stojí za uchování. Krásný výběr. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...