Přeskočit na hlavní obsah

5 knih, které by si měl přečíst každý (knihomol)

Ráda bych napsala, každý člověk. Ale vím, jak někteří na tom jsou se čtením. A mrzí mě to, ale chápu to. O to víc, mě v téhle době potěší, když vidím člověka s knihou v ruce :). Seznam knih je čistě subjektivní - je to podle toho, jak to cítím já. Věřím, že někteří by se mnou naprosto nesouhlasili a věřím, že plno lidí by takovýhle seznam poskládali trochu jinak.


Tahle kniha by tu nemohla chybět, kor když je to moje nejoblíbenější kniha. A znám plno lidí, kteří to mají stejně. O to víc mě překvapí, když mi knihomolka řekne, že tuto knihu nečetla a ještě víc, když ani neviděla film. Nejraději čtu krimi, ale i tak tahle kniha je moje nejoblíbenější. Lidem, co tuhle knihu mají rádi bych ještě doporučila: Janu Eyrovou, Na Větrné hůrce, Emmu, …

Další kniha, kterou hodně lidí zná a hodnotí ji jako velmi přínosnou. V knize je mnoho ponaučení. Stejně jako první kniha, tak i tahle má filmové zpracování. "Co je důležité, je očím neviditelné." * "Bral vážně bezvýznamná slova a byl proto velice nešťasten." "Člověk vnímá jen ten svět, který nosí v sobě." ,,Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, zůstává očím skryto".

Za těmihle dvěma knihami si stojím a vždy budu! Další by se možná za pár let mohly posunout na nižší místa.

3. Tady nemám úplně konkrétní knihu. Jednou se to možná změní. Ale určitě by si každý člověk (nejen knihomol) měl přečíst
motivační knihu
Jak už jste si mohli všimnout, tak já na zákon přitažlivosti věřím. Už když jsem byla malá, tak mi maminka říkala, že nemám čekat to nejhorší (apod.), že si to tím do svého života přitahuji. Nějakou dobu jsem byla velký optimista. To se změnilo na střední - realista s kapkou optimisty. Teď jsem takový sluníčkový typ s kapkou pesimisty - občas si nevěřím, hodně si nevěřím a mám strach apod. Což se časem snad změní. Protože vím, že bychom měli jít za tím, kam nás táhne srdce a strach bychom neměli poslouchat. Pro začátek bych doporučila knihu "Objednáváme si z vesmíru", která je krátká a čtivě napsaná. Dále bych určitě doporučila  "Jak si správně přát"  a nebo "Zázrak pozitivního myšlení".

4. Michal Bartoš: Smysluplné vztahy
Tuhle knihu by si podle mě měl přečíst každý. První část je věnovaná vztahu k sobě - tím to všechno začíná - musíme začít u sebe. Pak jsou partnerské vztahy a nejmenší část je věnovaná vztahům ve firmě, tahle část mě zaujala nejméně. Někde bych měla i nějaké připomínky. Ale jinak vážně bezvadná kniha a nelituji investovaných peněz (cca 395 Kč). Knihu napsal životní kouč a mentor. Myslím, že každému by otevřela oči a posunula jeho život na vyšší (šťastnější a spokojenější) level.

Tuhle knihu jsem si přečetla už předloni, loni jsem přečetla Alchymistu a znovu Veroniku. Od té doby, co jsem ji hodnotila, přibylo na databázi knih hodně komentářů. Některé pozitivní, jiné ne. Podle mě nabízí tahle kniha spoustu myšlenek k zamyšlení. Většinu znám a myslím si to také, ale je fajn si to občas připomenout. Je pravda, že jak čtu podruhé, tak některé pasáže přeskakuji. Doporučila jsem knihu i kamarádce, která je pesimista a má dost často špatná období, tak jsem zvědavá, jak na ni kniha zapůsobí.

Jaké knihy by si podle Vás měl každý přečíst? Budu ráda za každý tip a pokud mě vaše kniha zaujme, tak si ji ráda přečtu a později třeba o ní i napíši pár slov.


Komentáře

  1. Pýcha a předsudek je skvělá, moc se mi líbila :) Malý princ mně ale moc neoslovil. Motivační knihu jsem četla jednu, asi jsem tomu ještě nepřišla na chuť :) Poslední zmiňovanou knihu bych si ráda někdy přečetla :D

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek! Já jsem četla Pýcha a Předsudek, Alchymistu i Malého prince a souhlasím s tebou, opravdu by si je měl přečíst každý! :-) Já si teď objednala ještě opožděně k Vánocům (haha) dvě knížky patřící pod téma ,,osobní rozvoj" , tak jsem zvědavá. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. se zvědavostí jsem nakoukla na tvůj žebříček pěti knih a už jsem se lekla, že nebudu moct přidat svou kapkou do mlýna ani na jednu zmiňovanou, ale ráda můžu říct, že můžu, a hlavně souhlasit s výběrem. úplně si vzpomínám, jak jsem kousek minulosti nazpátek četla Veroniku a už v průběhu čtení, ale hlavně po ní, jsem se cítila prostě hrozně šťastná, nadlehčená, říkala jsem si, jak je ten život vlastně fajn a tak nějak jsem si uvědomila, jak se věci nesmí hrotit a hrozně mi to pomohlo.
    na motivační knížky mě taky užije! první z toho soudku jsem ještě na základce objevila Čtyři dohody, můj mozek zažil hotovou explozi ze všech těch nových a úžasných myšlenek a jsem moc ráda za to, že mě ta knížka potkala už takhle relativně brzo. ne že by to úplně spadalo do týhle škatulky, ale nemůžu se nabažit čtení knížek ve stylu Lídři jedí poslední nebo Nastavení mysli (takový osobní rozvoj, ale taky dost nakopávající a člověka to posune úplně někam jinam!).
    obdivuji tě, že jsi se vůbec pustila do sestavování takovéhoto seznamu, já sama bych asi nedokázala vybrat nějaké malé minimum knih, které bych doporučila všem. ale zhostila jsi se toho moc pěkně, chválím!
    co bych možná přihodila, je Ten, kdo stojí v koutě. ne že by to byla nějak hodně převratná knížka (i když pro mě ano, srdíčková záležitost), a asi ne pro každého. ale přijde mi, že je to správná knížka pro všechny dospívající, kteří prožívají takovou tu "krizi" se školou, kamarády, začleňováním se, obecně se životem a tím, kam by se měli ubírat. spoustě lidí podle mého může pomoct a lehce otevřít oči v zamyšlení se, co je vlastně podstatné a jak krásné to je, prostě žít, když si člověk vytyčí, co je pro něj důležité a na co se chce dál v životě soustředit :).

    OdpovědětVymazat
  4. tyjo, četla jsem z nich jen Malého prince a jednou jsem zkoušela číst Pýchu a předsudek (vůbec mě to nechytlo), každopádně zajímavý seznam, zrovna jsem přemýšlela nad podobným článkem :-) za mě bych třeba místo Malého prince vybrala Citadelu od Exupéryho, dost dobrý filozofický dílo, určitě se na to mrkni :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím, že si vybrala veľmi dobré knihy, aj keď s tou poslednou sa veľmi nestotožňujem - ozaj som sa na ňu tešila, ale nesadol mi ten štýl písania, celkovo som očakávala niečo trošku iné :) Ja by som odporučila Sklenený zvon od Sylvie Plath :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  6. Tak s prvým bodom alebo knihou súhlasím na 110 % :D
    K tomu druhému poviem toľko, že malý princ je fajn ale nikdy mi neprirástol k srdcu tak ako väčšine ľudí a tie ostatné k tomu zatiaľ nemám čo povedať.
    Odporúčam Big Magic/Veľké kúzlo od Elizabeth Gilbert, tá kniha jednoznačne zmenila môj pohľad na kreativitu a tým istým spôsobom aj na život :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...