Přeskočit na hlavní obsah

Harry Potter a prokleté dítě

Tohle byla asi nejvíce očekávaná kniha roku 2016 (v roce 2022 vyšlo její 2. české vydání). Jen já a pár dalších jsme z toho nebyli úplně na větvi. Ale věděla jsem, že si ji stejně přečtu. Dokonce jsem přemýšlela, jestli si ji pořídit domů nebo ne. Přece jen mám všechny díly Harryho Pottera a dokonce i Bajky Barda Beedleyho. Jenže jsem ji nechtěla.




Nakonec jsem si to odůvodnila tím, že to vlastně není další díl HP a že je to divadelní hra. To mě odrazovalo i od čtení. Až jsem párkrát zaslechla, že další lidé z toho také nebyli nadšení, ale nakonec naznali, že to bylo fajn a díky tomu se to četlo rychle. Vážně nemám moc ráda knihy psané divadelní formou - čte se mi to špatně. Ale tady mi to nevadilo - četlo se to vážně dobře a rychle.

Ke knize jsem se dostala den před Štědrým dnem a na Štědrý den jsem ji dočetla. A to jsem mezitím zvládla dělat i jiné věci - třeba bramborový salát. V roce 2022 jsem ji našla pod stromečkem a díky tomu můžete vidět tento článek (který je recyklovaný z roku 2016, kdy vyšel ještě na platformě blog.cz).

První, co mě na knize překvapilo - byla její vůně - voní jako HP. Vážně. Čuchali jste si k Harrymu někdy? Má svoji vůni. A teď si připadám jako cvok i sama sobě. Paráda. Ale né, vážně to zkuste. Jsem zvědavá, jestli tu vůni, co mě nabudila, ucítíte taky. Vzpomněla jsem si díky ní na to, jak jsem z Harryho byla nadšená.

Po pár stránkách jsem věděla, že styl psaní nebude problém. Stránky ubývaly velmi rychle. Přece jen Prokleté dítě je docela tenké a když se podíváte na stránky, tak zjistíte, že tam moc textu není. Což předpokládá, že ani děj nebude nijak zapeklitý. Cítila jsem se jako kdybych seděla ve velmi velkém luxusním divadle a sledovala něco exkluzivního.

Co mi vážně vadilo, bylo to, že nikoho (ty dva) nenapadlo, že když něco změní v minulosti, tak ovlivní celou budoucnost. Vážně na to ani nepomysleli?

Z knihy jsem velmi rozporuplná. Když to neberete jako dalšího Harryho Pottera, tak je to docela fajn kniha, taková oddechová. Kniha se mi asi líbila. Ale spíš bych to brala jako takovou parodii (insenaci) na Harryho Pottera a kdyby to zůstalo jen v divadle nezlobila bych se. To bych to hodnotila hodně dobře. Na pobavení by to bylo! Na druhou stranu - kolik lidí by se k tomu dostalo? No já určitě ne.

Hodně se mi, ale líbil vývoj vztahu Harryho s jeho synem Albusem. Hlavně ten konec. Celkově ty vztahy byly super. Jen ten děj. No na HP nic moc. Jak jsem psala výše, jsem z té knihy na vážkách. Dokonce jsem ji ani neohodnotila na databaziknih.cz

Jé, ještě jsem se chtěla vyjádřit k té obálce. Zlatá barva? Proč ne? :) Ale tak nějak ta obálka tomu propůjčuje pocit, že by mělo jít o něco výjimečného. Velmi vydařeného. Když se ale na obálku podívám z blízka a více ji zkoumám…no měla bych co vytknout.

♥ENN

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...