Přeskočit na hlavní obsah

Jenny Han: Všem klukům, které jsem milovala

Dnes přináším jednu recenzi na přání, jinak by nevznikla. Běžně tento žánr knih nečtu. Jenže poslední dobou to nejsem ani úplně já.



Oficiální anotace:

Co by se stalo, kdyby všem klukům, kteří se ti líbili, někdo najednou sdělil, že ses do nich zamilovala…?Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara nikdy nedala žádnému klukovi najevo, že ho má ráda. A když už nechtěla být zamilovaná, napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty dopisů – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.

Můj názor:

Začátek knihy čtenáře může odradit, příběh se pomalu rozjíždí a ze začátku působí velmi smutně. Pokud se dáte do čtení, rozhodně vydržte a přečtěte si ještě několik dalších stran, rozhodně to stojí za to. Kniha má i pár slabých stránek, jak už jsem zmínila ze začátku je to slabší rozjezd, sestra hlavní hrdinky (alespoň mně přišla) občas nesnesitelná - to že nemá ráda jednoho kluka, a podpírá to tím, že v sedmé třídě podváděl - co? jako fakt? To mi přišlo trochu postavené na hlavu. Ono i to, že to zmínil někdo jiný taky nebylo úplně ok. Ale příběh? Rozhodně jsem hrdinčin život prožívala s ní. Kniha je dobře napsaná. Oblíbila jsem si hlavní pár. I když ten milý se taky párkrát nezachoval nejlépe a bylo mi Lary Jean líto. Ale to prostě k tomu patří, bez nějakých negativ/převratů/zádrhelů by to nebylo ono :o).

Vážně z knihy byla cítit ta atmosféra a nutila příběh prožívat s hlavní hrdinkou. S některými myšlenkami jsem se ztotožňovala.

"Už se nechci bát. Chci být odvážná. Chci... Chci začít žít. Chci se zamilovat a chci kluka, který se zamiluje do mě."

Také velké plus dávám za rodinnou soudržnost, ty vztahy, společné trávení času (pečení/vaření), …

Kniha se mi velmi líbila, těším se až si přečtu další díly a určitě s kamarádkou ráda zajdu i na film. A pokud máte rádi knížky Young Adult, potřebujete trochu romantiky do vašeho života, … určitě doporučuji. Je to oddechovka, takže určitě nečekejte nějaký spletitý příběh. Je to vážně milá knížka.

Ukázka z knížky:

Rozběhnu se k Peterovi a vrhnu se mu do náruče jako dělová koule. Omotám mu paže kolem krku a nohy kolem pasu a fakt nemám ani páru, jak moje tělo ví, co dělat, protože tohle jsem ještě nikdy s žádným klukem nedělala. Je to, jako bychom byli ve filmu a kolem nás hřměla hudba a burácející příboj. Až na to, že v Peterově tváři se zračí naprostý šok a nevěřícnost, a možná dokonce lehké pobavení, protože Peter se baví moc rád.


Komentáře

  1. Já mám ráda tyhle dívčí romány, asi z nich nikdy nevyrostu. O knížce jsem neslyšela, ale háčkuji si ji mezi ty, které si chci přečíst. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dívčí romány jsem nikdy nějak nemusela, vlastně nedokážu doteď najít svůj druh knih. Detektivky to také nejsou.

    http://xoxoronnie.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. O této knížce už jsem četla, dokonce jsem byla jeden čas rozhodnutá si ji koupit, ale nevím, proč jsem tak neučinila. Rozhodně pokud budu v létě někam cestovat, nejspíš bude mým společníkem. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To musí být zajímavá knížka, možná jsem o ní někde slyšela. Já si někdy ráda takovou oddychovku ráda přečtu. :)
    I Vlentýn s kamarádkou je fajn, všechny jsou zadané, některé jsou těhotné, některým se to narodilo, je jim stejně jko mě dacet, některým už dvacet jedna. Připadám si vedle nich jako stará panna :D
    Mamka také chtěla jít do restaurace, ale dom je nejlépe, jsem ráda, že si to rozmslel, prý bylo narváno i v kavárnách. Proto jsem skončila v Bille míto cukrárny. Nemám ráda, když je až tak plno a rušno.

    OdpovědětVymazat
  5. O knihe som veľa počula, ale nekúpila by som si ju. Jednak pre to, že poslednou dobou už nečítam tam veľa a po druhé pre to, že už som z toho obdobia románov vyrástla. Radšej siahnem po nejakom thrilleri alebo občas aj fantasy, no nad tým vždy veľmi dlho váham a hľadám čo najviac recenzií, aby to nebolo zlé :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tahle knížka je poslední dobou úplně všude. A mě to čím dál tím víc přijde jako takový ten typický příběh pro filmy ze střední. Já tohle bohužel nečtu a nikdy jsem nečetla. :)

    OdpovědětVymazat
  7. TO vyzerá ako taká ľahká letná oddychovka :D
    Určite si to rada prečítam, YA mám rada :D a Tiež by som šla aj na film :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem viděla film, který se mi líbil, byla to taková super oddechovka, ale přečíst si knížku mě ani neláká :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Knihu znám, něco málo jsem si přečetla v práci, ale knihu jsem odložila a zatím jí číst nehodlám :-) je moc novinek, tak nestíhám

    OdpovědětVymazat
  10. Knihu jsem nečetla, ale na Netflixu jsem viděla filmy a ty se mi líbili. Nevím zda bych se do knihy pustila, není to můj styl.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...