Přeskočit na hlavní obsah

♥ Co miluji 01

Jeden krásný den jsem se rozhodla sepsat, co miluji. Je toho hodně, takže to bude taková série článků. Doufám, že bude sloužit pro vaši inspiraci, abyste si uvědomili, co milujete vy - že je toho tady spousta, co máte rádi. Abyste našli další věci, které byste mohli mít také rádi a do třetice, abyste mě zase o něco lépe poznali (kdo by o to nestál, že? = například hodně miluji ironii a sarkasmus).


První seznam bude mých TOP 5 věcí, které tady na tomhle světě miluji a nemohla bych bez nich žít. Možná se časem trochu změní, protože v následujících psacích momentech si třeba uvědomím, že jsem na něco zapomněla a že to vlastně mám radši než pětku ;). Ale myslím, že ne.

1. Rodina + přátelé 
Rodina byla vždy u mě na první místě. Jsem fakt ráda, že se svojí rodinou máme krásné vztahy. Samozřejmě nejvíce pro mě jsou mí rodiče plus bratr. Ale miluji i další členy naší početné rodiny, například celou další rodinu, která se skládá s tety a strýčka a sestřenky s bratránkem a teď už i z jejich životních partnerů a dětí. Strašně ráda s nimi trávím čas. Co se ale po čase změnilo bylo to, že jsem začala některé přátele brát jako rodinu, proto jsou společně s rodinou v jedničce. Mám je děsně ráda a vím, že tu jsou pro mě, kdykoliv je budu potřebovat. Rodina, když máte štěstí vám zůstane napořád. Někteří přátelé bohužel ne. Napořád budou ve vzpomínkách a tak trochu ve vás, protože vás určitým způsobem ovlivnili. Do rodiny také počítám své domácí mazlíčky - máme tři - pejska, kočičku a papouška.

Jsem za svoji rodinu a přátele neskutečně vděčná.

2. Zrcadlovka + fotografování
Zrcadlovku jsem si pořídila před 4 lety a i když byla docela drahá, svojí investice nelituji. A investuji do toho i průběžně - respektive si nechávám většinu věcí koupit na Vánoce či narozeniny. Je to nejlepší věc, kterou jsem si kdy koupila. Zažila se mnou nespočet dobrodružství, díky ní si můžu připomínat spousty zážitků a díky ní se i skvěle odreagovávám. Nejvíce mě baví fotit příroda - krajinky a květiny. Ale ráda i aranžuji knihy, poslední dobou fotím i jídla - chystám další články s tipy na obědy, polévky, svačinky apod. Akorát můj počítač asi není úplně nadšený, většinu jeho kdysi volného místa zabírají právě fotografie!

3. Cestování
Co těsně souvisí s fotografováním je cestování, neumím si představit cestování bez svého foťáku. Jelikož mám dva domovy, tak jsem si do toho druhého pořídila "lepší" digitální fotoaparát, abych zrcadlovku nemusela pořád vozit s sebou. Poslední dobou mám raději přírodu, kdysi jsem objevovala ráda nová místa a bylo jedno, jestli je to město nebo les. Neumím si představit, že bych delší dobu někam nevyjela.

4. Hudba
Dříve jsem dokonce trpěla absťáky, když jsem dlouho nebyla na žádném koncertě, kupovala jsem si CD a plno lidí na mě zíralo jako "proč si to nestáhneš, proč za to utrácíš peníze?" jako vážně? Za co utrácet peníze než za něco, co vám dává radost a smysl? A je to vážně úžasný pocit otevřít to CD, pustit si ho a zkoumat booklet. Dříve jsem bez hudby nemohla přežít ani den. Když jsem byla třeba na celodenním výletě, tak před spaním jsem si musela pustit hudbu. Přepravu z jednoho místa na druhé si také bez hudby neumím představit. Když jsem někde, kde v jedné místnosti nás spí více a nejsem na ty další lidi zvyklá nebo nedej bože chrápou...sahám po sluchátkách a zapínám hudbu. Když potřebuji dodat odvahu, přijít na lepší myšlenky… pomůže mi hudba :). Poslední dobou mě dobíjí energií i zumba, která by bez hudby nebyla možná. Miluji chodit na koncerty a festivaly. Hudba je mojí součástí.

5. Knihy
Knihy tvoří můj svět. Už když jsem byla malá, tak jsem přečetla hodně hodně knih. Takže docela dává smysl, to kde jsem teď. Studuji knihovnictví a mám brigádu v knihovně. Kdybych se v devítce neomezovala jen na města u naší rodné vísky a podívala se trochu do minulosti… Ale co už. V devítce jsem prostě nevěděla, co chci dělat a šla univerzální cestou nerozhodného studenta - na gymnázium a pak jsem stejně nevěděla co dál. Ale hlavní je, že jsem se našla. Dříve jsem četla hodně detektivky - pořád jsou mým nejoblíbenějším žánrem (to dokazuje i to, že mám zrovna v nejbližší době v plánu číst tři). Ale už je moc nečtu před spaním, protože to nepřináší úplně klidné spaní. Ale nejraději právě čtu před spaním. Ale i na cestě autobusem, v parku, na zahradě a prostě když potřebuji si odpočinout a načerpat sílu.

A co vy? Bez čeho si neumíte představit život?



Komentáře

  1. Plus mínus to mám stejně :) Vždycky říkám, že peníze za cestování jsou nejlépe investované peníze :)

    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  2. Máme to úplne rovnako :) Tiež milujem chvíľky strávené s priateľmi, rodinou a samozrejme s mojim psíkom ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Mám to hodně podobně. Zvlášť první a čtvrtej bod :)

    OdpovědětVymazat
  4. Máme to všechno stejné. Rozhodně toho budeme mít stejného více. Ovšem to focení, to je srdcová záležitost, ačkoliv já zrcadlovku nemám, ale šetřím si na ni. :-) Jo, jsou to věci, bez kterých bych asi nemohla existovat. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Až na to fotografování, které mi vůbec nejde, by můj seznam byl stejný. :-) Jsem zvědavá na další střípky z tvého já. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Máme to hodně podobné, ještě bych určitě přidala domácí mazlíčky <3 :)

    OdpovědětVymazat
  7. ty šatičky na vinted prodávám, můžeš si je koupit :D

    OdpovědětVymazat
  8. Je to krásne takto to vedieť, pretože keď si smutný máš vždy niečo, ku čomu sa môžeš vrátiť. Veľmi sa mi takýto typ článku páči <3

    Klaudia Duranova BLOG  / check my IG

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...