Přeskočit na hlavní obsah

101 cílů * česká místa

O "projektu" 101 cílů si můžete více přečíst v prvním článku zde. Dnes se zaměřím na místa v České republice, která chci vidět.

10. Sněžka
Desítka už byla zmíněna v první části, ale říkala jsem si, že by bylo fajn, kdybychom ji měli i zde.

11. Karlštejn
Dovnitř nemusím, prej to úplně nestojí za to. Ale tu monumentální stavbu prostě vidět chci! A poblíž je i dvanáctka :).
12. Lomy Malá Amerika a Velká Amerika + 13. Vyhlídka Máj
Neustále vídám fotky na Instagramu, bojím se návštěvnosti. Ale myslím, že teď na podzim by to tam mohlo být nádherné ♥. (12. a 13. nejsou u sebe, ale komentář se hodí k oběma)
14. Terčino údolí
Opuštěné místo, vodopád, krásná příroda
15. Skryjská jezírka (plus Plzeň)
16. Říp
Tohle místo mě láká už delší dobu. Myslím, že to bylo tak od 10. let, kdy mě hodně zajímaly pověsti. Moc jsem se chtěla podívat i na Vyšehrad, který jsem si tedy představovala úplně jinak (skok bájného koně Šemíka, jehož smrt mě velmi zarmoutila).
17. Luková - kostel sv. Jiří
Od dětství mě lákaly zříceniny hradů - vypadají kouzelně a tajemně. Později mě začaly uchvacovat i další pororozpadlé budovy - mají své kouzlo. Obdivuji jejich architekturu, přemýšlím nad jejich osudem a dřívějším životem. U některých je mi velmi smutno při jejich osudu a nechápu, jak takhle mohly dopadnout a když se najednou objeví nějaký jejich záchrance, tak jsem nadšená. Tenhle kostel také nemá příliš radostný příběh, ale jeden student se rozhodl do něj přidat duchy a tím do něj přilákal návštěvníky. Dokonce jsem ho objevila i na nějakém zahraničním seznamu tajemných míst.
18. Mariánské lázně
Z Mariánských lázní mi posílala babička vždy pohledy plné lásky. Bohužel už není mezi námi (několik let). …
19. Prachovské skály + hrad Trosky
20. Jindřichův Hradec
Jako malá jsem tam trávila hodně času, protože tam bydlely moje sestřenky, ale vůbec si nevybavuji, že bych někdy byla u zámku s rybníkem. Neříkám, že si z toho moc pamatuji, ale vždy mě lákal. Asi budu zklamaná stejně jako z Kutné Hory, z níž mě fotografie lákaly velmi a pak mi přišlo, že fotografie byly mnohem hezčí než skutečnost.

Navštívil jste někdo nějaké místo z tohohle seznamu? Líbilo se vám? Jaká další místa (nejen) v České republice byste mi doporučili? :)



Komentáře

  1. skoro vše jsem měla možnost navštívit a rozhodně doporučuji :)) o lomu Malá Amerika a lomu Velká Amerika jsem také již slyšela a viděla jsem fotky... vypadá to parádně a nádherně :)) nedávno tam byla kamarádka a byli tam sami, takže teď na podzim je asi nejvhodnější doba pro návštěvnost, pokud se chceš vyhnout lidem :D

    za zmínku stojí i Františkovy lázně například anebo České Švýcarsko, Český ráj :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přemýšlela jsem i o Františkových lázní :D. České Švýcarsko jsem už navštívila a Český ráj mě nějak už neláká jen ty Trosky a Prachovské skály. Takže se teď někdy vydáme do lomů? :)

      Vymazat
    2. klidně, ale kdy? :D

      a u Pravčické brány jsi byla? :)

      Vymazat
    3. Nevím, stejně jako nevím, kdy bychom mohly do toho Berlína! Ale určitě se musíme alespoň na jedno domluvit :).

      U Pravčické brány jsem byla, bylo tam krásně :). Fakt příjemná procházka.

      Vymazat
  2. Karlštejn a Lomy Malá Amerika a Veľká Amerika sú aj na mojom zozname :D Teda aspoň na tom v mojej hlave :)
    Ja som práve robila prezentáciu o cestovnom ruchu v Karlových Varoch, takže tie by som si rada pozrela :) Ale aj Františkovy a Mariánske Lázne vyzerajú dobre, ta si možno môžeme urobiť niekedy výlet? :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...