Přeskočit na hlavní obsah

Co miluji (04) na Brně

Už dříve jsem si pohrávala s myšlenkou sepsat, co miluji na Brně. V Brně jsem už pátým rokem a poslední dobou tu trávím většinu svého života. Brno jako město mi úplně k srdci nepřirostlo. Konečně pociťuji, že začínám oceňovat víc věcí na životě v Brně - takže možná jednou to bude tak, že se probudím a zjistím, že tu chci být do konce života - zatím mě láká více ale nějaké menší město. Některé věci mi tu vadí - jako přeplněné šaliny (proto většinou chodím pěšky), že bych tady jezdila autem? Popojíždění také není nic pro mě. Přechod u Vaňkovky je šílený! Nepřestávám si v duchu říkat, že se chodí vpravo. Lidí je tu také moc, naštěstí se mi daří těmto místům už vyhýbat a nebo už to nějak ignoruji. Ale nebudeme to už protahovat a vrhneme se na to, co tady vlastně miluji?

  • lokace mého bytu
    • z mého bytu to mám všude kousek (teda aspoň podle mě) - blízko do školy, do práce i do centra 
    • skrze tohle a to, že nemám ráda přeplněné šaliny a nejsem líná chodit, tak nemám ani šalinkartu!
  • hospody, restaurace a další podniky s občerstvením
    • posedění s přáteli v hospodě? Něco dobrého na papkání :).
  • zeleň - parky a další zajímavá místa
    • kousek od bytu mám parčík, kde si můžete koupit i něco dobrého - pivko, kávu, dortík
      • je to strašně fajn, ale využila jsem toho loni jen jednou
    • pak mám jeden oblíbený na čtení knih - je tam větší klid
    • když víte kam, tak tu můžete objevit hodně zajímavých a krásných míst - i zelených :)
  • koncerty!
    • tak to miluji každopádně, pro další lidi jsou tu ale například i kina, divadla a další možnosti, co třeba sport? zumba, jóga, plavání, … různé kroužky - hraní na kytaru, jazyky, …
  • přátele
    • dříve jsem tvrdila, že mám super, že nemám přítele a tudíž až dostuduji, tak se můžu přestěhovat kamkoliv - říkala jsem si, že půjdu za prací a pak někdy do nějakého vysněného města
    • jenže před pár dny jsem si nějak uvědomila, že tu mám plno přátel a většina z nich tady nebo poblíž zůstane
  • klid
    • bydlet ve svým nebo s někým, s kým se respektujete a berete na sebe ohledy (tudíž jste potichu, neděláte bordel apod) je fakt úžasný! Do klidu zahrnuji ticho (i když sousedi, občas hlučí :/), klid, že nemusíte poslouchat, že byste měli udělat tohle a tamto. V podstatě i to, že chcete být sami, tak vás prostě sami nechají. To je něco neocenitelného.

Na závěr trochu konkrétněji:
Oblíbila jsem si moc krevety (na instagramu) s opékanými nudlemi, které si můžete koupit pod Tescem u Vaňkovky - ano, zvenku ten obchod s jídlem nevypadá lákavě. Ale tohle jídlo, to je prostě boží! Nejlepší krevety pod sluncem (tedy zatím žádné lepší jsem neobjevila).
U jídla ještě zůstaneme, hodně jsem si oblíbila podnik Bristro(haha, tam to mám taky velmi blízko!), kde mají úžasný bramborový spirále. Dříve jsem ujížděla na cibulových kroužkách. Ale teď? Cože to ty kroužky jsou? Mimochodem, ale ty v celým Brně jsou také nejlepší zde! Dříve jsem měla ráda ještě u Pivní opice (u České). A mimochodem mají tu i ty nejlepší domácí limonády! A pivo mají taky dobrý.

Naivně jsem si myslela, že tu zmíním i nějakou tu přírodu. Ale jídlo vyhrává. Nedivila bych se, kdybych vydala ještě druhou část článku, ale myslím, že jsem snad na to podstatné nezapomněla :). Dříve jsem měla ráda další místa, ale člověk se mění a bohužel některá místa také.

Co máte rádi na svém místě (bydliště) vy?

Komentáře

  1. Pekný článok, dúfam, že nejaké miesta sa ešte na tvoj list dostanú... snáď sa nám nejaké super podarí navštíviť v Brne aj spoločne... Mne sa celkom páčili tie koláče pred kinom ;) Keď sme už pri parkoch, dnes som prechádzala okolo Lužánok avšak nemala so m čas tam zájsť... Naozaj si však na to čas nájsť musím, lebo človek niekedy presne takto aspoň v provizórnej zeleni potrebuje vypnúť :) O tom kľude tiež vieme svoje :D Mne Brno vyhovuje veľkosťou aj ostatným, tie veci čo tebe vadia mňa vôbec netrápia ale ešte som tu nezapustila korene.

    OdpovědětVymazat
  2. Říkám, že Brno je prostě jako Praha, samozřejmě s jistými rozdíly. :-) V Brně jsem vždycky, když jedu za prarodiči a většinou vystupuji u hotelu Grand a jdu právě přes Vaňkovou galerii na autobusové nádraží. Jediné místo v Brně, které znám. Jednou se chci do Brna podívat pořádně, ne jenom, když přestupuji. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem teda v Brně tři roky a taky mi k srdci nijak zvlášť nepřirostlo, ze začátku možná, ale potom mi nějak zevšednělo. Mně se tady líbí, že je blízko příroda, mám to ráda třeba na přehradě, potom jsou tu moc kvalitní (některá) divadelní představení a mám ráda třeba restauraci Racek. Nicméně, myslím si, že jak budu moct, z Brna odejdu :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...