Přeskočit na hlavní obsah

Jak najít štěstí

Štěstí se nehledá, je ho jen potřeba najít uvnitř nás. Nemůžeš si ani štěstí koupit. Věci ani jiní lidé nás šťastnými neudělají (mohou naše štěstí zvětšit, ale pokud nejsme šťastný bez nich, tak nás napořád šťastnými neudělají - jen se objeví přechodný "pocit štěstí").
Takže jak být šťastný?
  • s nikým se nesrovnávej! (jen sám se sebou, snaž se být každý den lepší než jsi byl včera :))
  • nekupuj si věci, jenom proto abys udělal na ostatní dojem nebo protože ostatní jsou šťastni, když to vlastní - ke štěstí nám stačí málo a rozhodně to není nejhezčí a nejmodernější dům - bydlím s mojí velmi dobrou kamarádkou a máme starý byt a pomalu se nám tu vše rozpadá, ale mám to tu ráda - rozhodně bych neměnila za dům u moře s mými starými spolubydlícími - nebrali na nás ohled, byli hluční a dělali bordel - naštěstí s námi bydleli necelý rok.
  • přijmi se takový, jaký jsi
    • měj se rád i se svými nedokonalostmi, většinou na těch věcech, které se ti nelíbí, nesejde - jsou to maličkosti, kterých si všímáš jen ty a nikdo jiný a pokud se jimi nebudeš zabývat a nebudeš na ně, tak moc myslet, časem ani nebudeš vědět, že je máš a možná zmizí :) když se budeš mít rád, tak začneš být šťastnější a vyzařovat pozitivní energii a tím pádem zkrásníš i pro ostatní
    • nejde jen o vzhled, ale i o vlastnosti - najdi svoje přednosti a věci, za které můžeš být na sebe pyšný
  • dělej věci, které tě naplňují, baví, dělají tě šťastným (běž za svým srdcem)
    • i pokud ostatní to nechápou, dívají se kvůli tomu na tebe skrze prsty - na názoru takových lidí nezáleží a pokud tě mají doopravdy rádi, tak jednou to pochopí a budou rádi, že jsi šťastný a budou tě podporovat
  • udělej si pohodlí ve svém prostředí (bytě, pokoji, domě)
    • vyhoď nepotřebný věci, zkrášli si pokoj, pořiď si květiny
  • choď do přírody a vyhřívej se na sluníčku
  • zahoď výčitky!
    • můžeš si dát ten dortík (i když je dražší a ne, nebudeš po něm tlustá!(tlustý))
    • můžeš si koupit kvalitnější kousek oblečení
      • překvapivě takový kousek ti může vydržet roky a hlavně, když si v něm připadáš hezká (hezký), tak to za to stojí - zvedne se ti nálada a budeš se cítit dobře a za to těch pár korun navíc stojí, ne? :)  - nemusíš mít plnou skříň věcí, stačí pár kvalitnějších kousků ;)
    • pokud si něco provedl a máš výčitky, uvědom si, že v té chvíli ses zachoval nejlépe, jak si mohl - uvědom si, že díky tomu budeš připravený na příště (a svoji "chybu" opakovat nebudeš a nebo ji budeš opakovat, tak dlouho dokud se neponaučíš ;))
      • pokud si někomu ublížil, upřímně se omluv
  • dělej radost ostatním (udělá to radost i tobě ;))
    • stačí maličkosti, jak pro ostatní, tak pro tebe
  • relaxuj, vždy si najdi čas na odpočinek
    • poslouchej hudbu, čti knížku, koukej na filmy…cokoliv, třeba si napusť horkou vodu do vany s pěnou a nedělej vůbec nic :)

Komentáře

  1. Holka, ty mi čteš myšlenky. Prostě jako bych to psala já. Naprosto se vším souhlasím a nemám co podotknout. Vystihla jsi všechny body do posledního puntíku a šíleně se mi to líbí! Tohle by si měla přečíst většina populace a jsem šíleně ráda, že jsem si v tomhle názoru tolik podobné - vlastně stejné! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. krasny a inspirativni clanek. :))) stesti je dost velke tema :) a dalo by se toho o nem psat do nekonečna. :) kazdy si myslim ze si to svoje stesti najde v necem jinem a je to pro nej neco jineho.. pro me to jsou i malickosti. i to ze me pritel obejme, udela snidani. i to ze stihnu navaznosti MHD: ) ze se na me nekdo usmeje na ulici, ze potesim mamku, ze me zahreje pocit slunecneho dne :) cokoliv :) :) urcite je to pro me vic to nehmotne nez si koupit obleceni :) ale i to je nekdy dulezite, ne ze ne :) citit se dobre uvnitr i vne :)

    OdpovědětVymazat
  3. zní to tak jednoduše... a možná i je, ale poslední dobou se mi to vůbec nedaří

    OdpovědětVymazat
  4. Štěstí. Věc, nad kterou poslední dobou dost přemýšlím.
    Občas mě přepadně takové to myšlení typu, jestli budu někdy vůbec doopravdy šťastný.
    Myslel jsem, že to přišlo, když to vypadalo, že konečně budu mít stabilní vztah; když jsem se dostal na svou vysněnou školu. Aneb jak to mohlo dopadnout, vztah se rozpadl (kašlu teď na chlapy na nějakou dobu) a se školou jsem po prvním roce (čtvrtém roce - inženýrské) skončil. Ale snažím se nad tím teď přemýšlet jinak. Pročištil jsem si těď hlavu takovým způsobem jako už dlouho ne. Konečně mám i trochu času na sebe. (Se školou nekončím úplně, nastoupím znovu, ale jinam.. to je na dlouho) Uvědomil jsem si, co je v mém životě důležité. Že právě teď nepotřebuju do svého života chlapa, že moje mentální zdráví je mi bližší než se mordovat se školou u které vím, že na to nemám. Poprvé v životě jsem šťastný z toho, že jsem něco vzdal.
    Jsem šťastný, že mám těch pár lidí kolem sebe; že mám úžasné rodiče, kteří mě podporují ve všem; že i po těch letech začínám konečně mít rád i sám sebe. A jsem šťastný i díky pitomím maličkostem, jako například, že jsem si dnes k svátku koupil předražené kafe ze Starbucks nebo to, že jsem včera našel na ulici korunu.

    Mimochodem, tady Benji (Benjo - sofaraway.blog.cz) Po roce a půl jsem si řekl, že to zkusím znovu :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...