Přeskočit na hlavní obsah

Přistěhovalci, gayové a lesby …

Asi před minutkou jsem si vzala knížku, jenže pak jsem začala přemýšlet nad něčím, co mě fakt trápí. Hlavně mě to mrzí. A proto jsem se rozhodla napsat článek. (Jako kdybych toho psaní skrze školu neměla dost.)
Určitě znáte lidi, kteří odsuzují jiné lidi. Tito lidé mají vůči skupinkám lidí vyhraněné myšlenky a nezmění je. Mají vůči nim předsudky. Přiznávám, že u některých lidí z těchto skupin se může objevovat něco častěji, ale to neznamená, že je takový každý. Upřímně ani nemám ráda tohle to škatulkování. Možná máte taky takové názory a s mým článkem nebudete souhlasit. Je to váš názor, ale zkuste se nad tím zamyslet, jestli je to tak v pořádku a jestli s tím nemůžete něco udělat. U většiny lidí to přehlédnu a nepozastavuji se nad tím, i když pokud se chovají hrubě, tak mi to ubližuje. Ale nejvíc mě to mrzí u mých nejbližších.


Když čtete tyhle řádky, co vás napadlo? (Ono možná vám napověděl trochu titulek, ale i tak bych ráda znala vaše myšlenky než se posunete dál, ale i potom ;) - titulek jsem zvolila až po napsání - lepší a více vystihující mě bohužel nenapadl.)

Já osobně si myslím, že jsme všichni lidé a měli bychom se chovat k sobě hezky. Myslím si, že země patří nám všem a měli bychom se i k ní chovat hezky. Ale vážně? Proč někomu vadí cizinci v "naší" zemi, když se chovají slušně? Co dělá jiná orientace lidi odlišnými? Proč bychom měli být uzavřeni v jednom státě a nelézt do jiného.
Z textu výše jste si mohli všimnout, že nemám ráda ani to, když někdo nemá rád všechny Němce, protože tohle a tamto. Nebo hází do jednoho pytle kamioňáky (nebo jiné profese i národnosti). Ani to, že jsem příbuzní toho a toho, neurčuje jací jsme. Ano, určitě to trochu, někoho více, může ovlivňovat. Ale to, že tři generace chlapů byly mlynáři neznamená, že ten čtvrtý musí být taky. Nebo když půlka rodiny lže a podvádí, že to dělá i ta druhá půlka. Každý jsme jiný, každý jsme originál. Přetvařování je jiná věc. Ta mě štve mimochodem taky.

Všichni jsme lidi, měli bychom mít všichni možnost volby (stejné možnosti, stejná práva). O určitá práva však můžeme přijít, když se zachováme špatně. To je v pořádku. Taky je OK, když někdo dře a profesně vyrůstá a tudíž se mu otevírají další možnosti. Ale doufám, že jste pochopili, co jsem tím chtěla říct.

Přeji vám krásný zbytek dne a doufám, že se nebudete setkávat s žádnou takovouhle nesnášenlivostí.


Komentáře

  1. Vidím to hodně podobně :) u mně by kdokoliv hledal konzervativní myšlení asi těžko :D my bohužel moc tolerantní národ nejsme, což mně mrzí, protože jinak si myslím, že jsou Češi celkem chytří, vtipní (ne všichni, bohužel), každý si hraje na svým písečku, hlavně mi dejte najíst, neobtěžujte mě a co se mě netýká, to neexistuje.

    OdpovědětVymazat
  2. K tomuhle bylo krásný vlákno na redditu, kde lidi odpovídali na otázku "co mě přimělo přestat být rasista". Většina se dá shrnout asi tak, že "vyrůstal jsem v tom, všichni kolem byli, tak mi to přišlo normální, ale pak jsem se odstěhoval/zamiloval do jiné rasy/skamarádil s jinou rasou/začal studovat na větší univerzitě a pochopil jsem, že v našem prďánkově/že naše rodina melou blbosti. Takže kdo se nebrání poznání, ten jo, ten to tak chápe.

    OdpovědětVymazat
  3. Pochopila jsem to přesně, protože takový názor mám i já. Zrovna teď v práci jedna kolegyně neustále řeší druhé, ale ne nějak špatně, jen si pořád stěžuje. A já byla u toho, když jí jedna kolegyně něco řekla a ona to druhé kolegyni předala úplně hrůzostrašně, tak to jsem řekla, že takhle to vůbec nebylo. No, občas by se lidé prostě měli zamyslet, než začnou někoho řešit, odsuzovat nebo porovnávat. Každý jsme jiný, každý máme jiný pohled na svět a určité věci, ale proč do toho nutit i ostatní a nač je soudit, když s námi nesdílí? Určití lidé se vůbec neumějí zamyslet nad danou situací a vůbec nedokáží hledět z více úhlů - to úplně nesnáším.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...