Přeskočit na hlavní obsah

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...


  • Čtyřlístek
Čtyřlístky mám hodně ráda, ráda je daruji. A mám ráda i vícelístky, které prý naopak jsou považovány za původce neštěstí, především mé oblíbené pětilístky. Slyšela jsem příběhy, že nosí jen darovaný štěstí, já jsem od dětství věřila, že nosí i ten co najdu a nechám si ho. Ale pozor zjistila jsem, že se tvrdí, že nosí jen ten, který najdete náhodou - takže už žádné cílené hledání pozor na to! (Dělám si srandu, někteří to tvrdí, ale já toho názoru nejsem - samozřejmě, když je nehledám a najednou ho uvidím, tak mi udělá větší radost).
  • Podkova
Musí mít sedm děr a musí být použitá. Nad dveře by se měla dávat otevřením nahoru...
  • Různé kameny
  • Kominík
  • Mince ve studni, v kašně (ale i rybníky a potoky)
  • Klepání na dřevo
  • Držení palců/pěstí
  • Knoflíky
  • Delfíni
  • Sloni
  • Prasátka
  • Ryby + šupiny ryb (především peníze)
  • Duha (poklad schovaný na konci duhy)
  • Včela
  • Smola
  • Padající hvězdy
  • Chycení padajícího listí (a následné uložení na bezpečné místo)
  • Pavouk
Respektive, to když ho zabijete znamená, že si tím zabijete i své štěstí. Alespoň já to tak mám zažité a pavouky pouštím na svobodu (tj. z okna pryč). V níže zmiňované knize se píše, že když v pavučině zahlédnete svoje iniciály, tak budete mít štěstí do konce života. Také je tam napsané, že vidět pavouka znamená štěstí. Angličané věřili, že když najdou pavouka na svém oblečení, tak se jim přihrnou peníze. A zabití pavouka nosí smůlu.
  • Jmelí
Až tyhle vánoce jsem zjistila, že záleží na barvě jmelí - přírodní (zelené) znamená zdraví. Zlaté přináší peníze a stříbrné lásku.

Nedávno jsem si koupila knihu 365 způsobů, jak si zajistit štěstí. Ani ne proto, že bych si chtěla vykouzlit štěstí, ale spíše se zvědavosti. Knížka se mi velmi líbí. Její čtení mi přináší pohodovou náladu. A samozřejmě v ní nechybí i kapitolka věnující se amuletům. Níže bude pár amuletů, které mě něčím zaujaly, překvapily apod. (Určitě nebudu vypisovat úplně všechny z knihy.)

  • Berušky
Berušky mám taky moc ráda. Líbí se mi. Jsou veselé. Vidět berušku je dobrým znamením a ještě lépe je, když si na vás sedne. Kolik má teček, tolik měsíců budete mít štěstí. Když berušku ze sebe setřepete, tak si štěstí odeženete. Samozřejmě i zabitím si přivoláte neštěstí.

  • Cukr (pohození pár zrnek cukru, například když jdete na pohovor, tak pohodit pár zrnek ve vstupní hale a v místnosti, kde bude pohovor probíhat)
  • Cvrčci (stejně jako u berušky, zabití = neštěstí)
  • Hřebík
  • Hvězda
  • Kaštany
  • Kočka
  • Králíci (pracky)
  • Kůň
  • Modrá barva
  • Mušle
  • Motýl
Tak tomu se vůbec nedivím. Vždy když vidím motýlky, tak se cítím hned lépe a mám takový ten pocit "radosti ze života". Pamatuji si, že před několika lety jsem šla na procházku a najednou kolem mě začalo poletovat, tak dvacet bílých motýlků a cítila jsem se jako v pohádce, bylo to kouzelné.
  • Pentagram (záleží na poloze)
  • Perla
  • Pes
Pes - nejlepší přítel člověka, zde snad není ani potřeba nic víc psát. Vždy když se podívám na svého psa, tak cítím vzájemné nadšení, lásku a prostě štěstí.
  • Roh hojnosti
  • Růže
  • Sedmikrásky
  • Pampelišky
  • Sova
  • Srdce
A i přesto, že je v článku plno symbolů, co nosí štěstí, tak to není všechno. Jaké vy máte amulety pro štěstí? Jaké symboly pro štěstí jsou podle vás typické?

Na závěr pár slov: hodně štěstí ;)

PS: Kdyby vás zajímalo, jak najít štěstí, tak klik <sem>.
PS2: Kdyby vás nějaký symbol zajímal více, tak klidně napište a já to rozepíšu :). Původně jsem chtěla dělat na tohle téma i jeden úkol ve škole (měli jsme hledat zdroje na nějaké téma, nakonec jsem zvolila téma své seminární práce).

Komentáře

  1. No z těch rozporů je vidět, jak těžko je to použitelný :D Já zase měla vždycky za to, že štěstí může přinést čtyřlístek jenom když si ho sám najde, a když mu ho najde a dá někdo jinej, tak to teda vůbec neplatí :D Jinak z toho nepoužívám nic, spíš to mám tak, že když vidím něco neobvyklýho, ať už teda nevim, najdu čtyřlístek, na ruce mi přistane beruška nebo tak, tak to beru, jako že mám štěstí, že se to stalo, ne že budu mít štěstí od teď. A od veškerých amuletů nebo "obřadů" jsem upustila poté, co jsem během cest na VŠ nejdřív měla "obřad", že když se při míjení rotundy sv. Petra a Pavla z vlaku na rotundu podívám, bude to dobrej týden, což se postupně nějak bez jakéhokoli vysvětlení přehouplo na to, že pokud se na ni podívám, bude to špatnej týden. A najednou přestala dávat smysl i autosugesce :D

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásný článek a dobrý nápad! :-) Já mám ráda čtyřlístky a tchyni jsem koupila dárek "zasaď si svůj čtyřlístek štěstí" .. našla jsem to někde na internetu a opravdu vyrostl! :-) A dost často jsem házela mince pro štěstí do fontánky, nebo prostě tam, kam se můžou házet. Měla bych si to občas zopakovat, je to krásné. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.