Přeskočit na hlavní obsah

Co si chci přečíst v roce 2021

Ahoj všem!
Měla jsem letos potřebu si udělat seznam knih, které bych si letos chtěla přečíst. Loni jsem začala číst knihy v angličtině (nejen odbornou, ale už i beletrii!) - myslela jsem si, že budu ráda, když zvládnu dvě. Nakonec jsem dočetla 6 knih v angličtině, letos bych chtěla alespoň 10.




První část seznamu tvoří knihy, které vlastním, mám půjčené, některé už rozečtené. Na některé se těším už delší dobu, na některé jsem slyšela chválu a i tomu věřím, takže si říkám, že by to mohlo být kvalitní čtivo a proto bych byla ráda, kdybych se k nim dostala (co nejdřív a né třeba za pět let). Samozřejmě bych také chtěla dočíst knihy, které mám rozečtené z minulého roku (většinu v seznamu nezmiňuji). 

Poté mám v seznamu dvě knihy, které bych si chtěla přečíst znovu. Smysluplné vztahy jsou moc dobrá kniha a chtěla bych si myšlenky z knihy připomenout. Druhou je Žijte podle svého. Osho - jeho myšlenky mám ráda. O knize jsem si myslela, že bude skvělá, ale byla jsem nakonec docela zklamaná. Některé části fajn, další už moc ne. Takže bych jí letos chtěla dát ještě jednu šanci a případně poslat dál. S posláním dál počítám i u dalších knih a proto bych byla ráda, kdybych si je přečetla letos, ať mi nezabírají doma místo moc dlouho a čím dřív se dostanou k dalším čtenářům tím lépe.

Poslední část tvoří převážně knihy, u kterých si nejsem jistá, jestli se k nim dostanu (půjčení od známých, nákup z ciziny, některé bych ráda sehnala za sníženou cenu nebo půjčila v knihovně). Také tu jsou knihy jakoby nad seznam toho, co si chci přečíst...jsou to takové moje osobní tipy až nebudu vědět, co číst, tak abych si tu mohla něco vybrat (což je pár knih i v první části).

Celkově tedy tenhle seznam je převážně jako knižní tip, nebudu lpět na přečtení všech knih z první části. Ale usnadní mi to, až budu přemýšlet, co bych si mohla přečíst, když budu mít chuť na krimi...romantiku budu muset asi ještě trochu doplnit. Loňský rok byl právě zvláštní také tím, že jsem četla více romantické knihy než moji oblíbenou krimi. Což jsem si uvědomila, když jsem se rozhlížela po knihovně a zjistila, že mám tolik nepřečtených detektivek.

  • 10 knih v angličtině: 9
  1. Julie Murphy: Knedlíček
  2. Modlitba za Černobyl chybí pár stran, k dočtení v lednu
  3. Doreen Virtue: Tvůj život ve světle
  4. Lindsey Kelk: Zbožňuju Havaj
  5. Cathy Hopkins: Sladké lži & hořké pravdy
  6. Sally Thorne: Má mě rád, nemá mě rád / The Hating Game
  7. Valentina Nazarova: Skrytá píseň
  8. Rolf Börjlind: Třetí hlas
  9. Ursula Poznanski: Slepí ptáci
  10. John Verdon: Nechte ďábla spát
  11. Patricia Cornwell: Faktor Scarpettová
  12. Denise Mina: Stále půlnoc
  13. Cchaj Ťün: Řeka života a smrti
  14. Gyles Brandreth: Oscar Wilde & vraždy za svitu svíček
  15. Victoria Schwab: Our Dark Duet
  16. Lindsey Kelk: I Heart Hollywood
  17. Kasie West: The Fill-In Boyfriend / Náhradní kluk
  18. Dalajláma: Jak vidět sám sebe
  19. David Brooks: Cesta k charakteru
  20. Stephen Chbosky: Ten, kdo stojí v koutě
  21. Joan Peruga: Neviditelná republika
  22. Lin Rina: Kroniky prachu
  23. Gail McHugh: Nečekané setkání
  24. Arnošt Vašíček: Setkání s tajemnem
  25. Terri-Ann White: Příběhy světových mytologií
  26. Josef Holý: Panenčiny knížky
  27. Č. Ostravický: Šerem k ránu
  28. Ilona Andrews: Magie změny
  29. Richelle Mead: Tieňom pobozkaná
  30. Andrew Leatherbarrow: Černobyl 01:23:40
  31. P. D. Jamesová: Vánoční vražda a jiné povídky
  32. Mandy Baggot: Vánoce v Paříži dočtu v lednu
    1. Znovu
  33. Michal Bartoš: Smysluplné vztahy
  34. Osho: Žijte podle svého
    1. Další
  35. Chad Eastham : The Truth about Dating, Love, and Just Being Friends
  36. Zdena Frýbrová: Den jako stvořený pro vážnou známost
  37. Seneca: Dopisy psané stoikem
  38. Filip Rožek: Gump
  39. Will Bowen: Šťastný život
  40. Lindsey Kelk: I Heart Vegas
  41. Christina Lauren: The Unhoneymooners
  42. James Baldwin: Giovanni's Room
  43. Kelly Oram: Cinder & Elle
  44. Jennifer Donnely: Nevlastní sestra
  45. Frances Burney: Cecilia
  46. Tajemství Ztraceného symbolu
  47. Ursula Poznanski: Cizinec
  48. Patrick Carman: Desiate mesto
  49. Jana Bernášková: Jak přežít svého muže
  50. Jonathan Dylan Barker: Pátá oběť
  51. Max Kašparů: Deset kroků k radosti
  52. Eugen Ovidiu Chirovici: Kniha zrcadel
  53. Rainbow Rowell: Nezdárný syn
  54. Václav Kaplický: Kladivo na čarodějnice
  55. Denise Mina: Konec vosí sezóny
  56. Jan Menděl: Cesta ven ze šíleného světa
  57. Jan Menděl: Skrze sebe změním tebe
  58. Jules Bennet: Christmas on Peach Tree Lane
  59. R. Holmes, Veronica Eden: Jingle Wars

Mimochodem mám "nový" instagramový účet, kde sdílím tipy (nejen) na knihy @enn_books.music

Aktualizováno: 1/1 2021

Tučně zvýrazněné knihy jsou už přečtené.

Přečteno
Leden: celkem 7, seznam 5 + 1(EN)
Únor: celkem 3, seznam 2 + 1 (EN)
Březen: celkem 5, seznam 2 (EN)
Duben: celkem 5, seznam 1
Květen: celkem 5, seznam 3+1(EN)
Červen: celkem 5, seznam 1 (EN)
Červenec: celkem 3, seznam 1
Srpen: celkem 5, seznam 4 (2 EN)
Září:  "1"
Říjen: 3
Listopad: 3
Prosinec: celkem 5/6, seznam 4/5 (1 EN)

Celkem: 51/52, seznam: 22

Maličko mi chybí z Deníků z Černobylu a kolem půlky knihy Vánoce v Paříži. S Černobylem bych se dostala na počet 52 knih za rok. Což není špatné, ale úplně nadšená nejsem. Mám dost knih rozečtených, takže to mohlo být lepší. Ze seznamu jsem nakonec přečetla jen zhruba 22 knih, protože jsem dala nakonec přednost nějakým knihám, který se objevily ve Výměnném fondu, případně mi půjčil někdo známý. Občas se objevilo něco nového zajímavého apod. V knihách v angličtině se mi ze začátku roku hodně dařilo a vypadalo to, že překonám s přehledem i těch 10 knih, ale nakonec mi jedna z deseti chybí (dvě mám rozečtené).

Komentáře

  1. Máš tedy ambiciózní seznam! Ať se ti povede splnit si, co nejvíc :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Antifragilita

Slovo, které vám s největší pravděpodobností nic neříká. Ani mně donedávna nic neříkalo. Možná vás napadá, že to bude opak fragility (křehkosti). Do určité míry je antifragilita (tento pojem vymyslel Nicholas Taub)  schopnost posílit poškozením . Prostě, když se vám stane něco, co vám ublíží, ale na druhou stranu z toho posílíte. "Co tě nezabije, to tě posílí." Nietzsche

Co si chci přečíst v roce 2023

Souhrn přečtených knih v roce 2022 doplním později. U knih v angličtině jsem se rozhodla na rok 2023 snížit počet knih, protože vím, že bude ještě méně času na čtení než v roce 2022. A protože bych si ráda půjčovala knihy v knihovně a přednost budou mít ty v českém jazyce (převážně odborné knihy), jelikož ještě nevím přesně do které knihovny budu chodit, tak většinu knih ještě doplním - i když mám udělaný počáteční průzkum více knihoven a tudíž mám i docela představu, co za knihy budu číst. K té angličtině je ještě vtipné, že první polovinu roku mám našlápnuto na to, že bych přečetla i víc než 10 ročně a najednou nějak ten zájem odpadne, tak jsem zvědavá, jestli v roce 23 to bude stejně a nebo ne.

Symboly štěstí

Tentokrát se podíváme na symboly, které jsou považovány za nositele štěstí. Níže vypsané amulety a naše osobní amulety nám dodávají důvěru, více si věříme, protože máme nakloněné k sobě vyšší síly nebo jednoduše řečeno prostě štěstí...